mandag 21. februar 2011

Zumba - en ren fest !

Innehaver av denne blogg er som kanskje noen i allefall vet Zumba instruktør, og fredag hadde Dagbladet Zumba som et av sine tema i fredagsbilaget. Jeg gledet meg til å lese, men må helt ærlig si jeg ble litt sur....
En god presentasjon av konseptet og dets historie, med selvfølgelig påfølgende kommentarer om at vi må huske på at dette er et forretningskonsept, at en kan like godt joggen en time og når Jill Jahrman sier hun har vært på Zumba uten å bli noe særlig svett, da satte jeg tekoppen i halsen !!!

Selvfølgelig er dette tatt ut av en sammen heng både Jahrman og Andersen sier også mange andre ting om Zumba som er bra, MEN jeg kjenner likevel at jeg blir irritert ..... Hvorfor ikke bare si:
Zumba er kult, et knallgodt forretningskonept - flott for Beto som har jobbet med dette lenge! Vi må tåle at folk tjener penger ! Jeg trenger ikke analysere treningseffekten , hvem som tjener hva osv. For meg holder det  at :
Jeg har stapp fulle timer, med svette folk , som danser , smiler og vrikker på den stussen de har, liten eller stor, danser de trinn de kan/vil og ler av seg selv og med oss andre. Zumba er ujålete, inkluderende og har betydelig større trenigngseffekt en å sitte i sofaen , noe jeg vet har vært alternativet for mange av mine zumbakunder ! Zumba er supert for stive nakker og rygger, kroppskontroll og koordinasjon får bein å gå på. Verdien av dansegleden er ubetalelig. Så ditch the workout and join the party!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar