søndag 15. mai 2011

Ravnsborg - min himmel !

Da har jeg endelig fått begynne på vårmoroa ! innkjøp av blomster, krukker og planlegging av terasser både hjemme og i Doktorgården. Når jeg går inn i hallen på Ravnsborg gartneri i Holmsbu på Hurumlandet kommer du til en oase! Må bare gå der i en time å glo, det bugner,dufter, har en fabelaktig flora og er et syn som har direkte linje til et blomstersvakt hjerte.


Denne fasinasjonen for Ravnsborg kom for 3 år siden da jeg oppdaget dette fantastiske gartneriet - jeg har ALDRI fått så frodige, blomsterike og sterke planter som her. Hemmeligheten er et enormt  forarbeide gjort på gartneriet over lang tid før de åpner dørene for oss. Jeg fikk en aha opplevelse sist uke da jeg ville ha en STOOOR pelargonia til på terassen. Eier kunne bare smilende beklage at de var tom for de største.... "neste uke skal jeg stikke de du skal kjøpe neste år svarte han med et bredt glis". Her ligger det nitidig arbeid og kunnskap bak .

Å nei ! jeg har ingen rabatter eller særavtale med gartneriet, har ikke tatt imot bestikkelser - jeg har bare funnet min himmel!

http://www.ravnsborg-hagesenter.no/  NB: se info video den sier mye om filosofien som ligger bak :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar