tirsdag 28. juni 2011

Notting Hill - Portobello Road - my 2. heaven !

Juni mnd har bestått av jobb, London, koselig tur til Ely og en uke på solsengen. Kort fortalt innholdsrikt:) Det mest inspirerende stedet denne mnd er uten tvil Portobello Road (PR) i Notting Hill !
Når du har vært der før er du litt mer "målrettede" enn første gang - for da går du bare å gaper :)!
Denne gangen hadde jeg en viss ide om hva som var viktig for meg. Jeg skulle ha et originalt bling armbånd  - noe helt unikt. Som dere ser - jeg fant det :)
Mine absolutte favoritt er Hirst Antigues som ligger på hjørnet i det du svinger inn i PR. Et eventyr av en butikk som bare selger antikke smykker, mixet med design. De har alt fra nye ukjente designere til gammelt og ærverdig. jeg advarer ! ha en liten plan før du går inn.....

Dama som eier den sitter som regel dypt konsentrert og bøyd ned i ett smykke med sitt forstørrelsesglass, hun kan ALT som er å vite om epoker,designere osv. Du får titte i fred, og du må henvende deg direkte med et ønske om å prøve noe/se, så låser hun opp skapene til herlighetene :) Hun er sær, kul, levende opptatt av det hun kan og bruker tiden sin effektivt - og hun har skjønt du trenger tid. Ikke noe forsøk på salg og mersalg der i gården nei ! Når du har fått det du vil ha skriver hun gjerne ned designer navn på lapp, takker for handelen og ønsker deg en god dag ! og tro meg hun er ikke den eneste - prøv å gå inn på en annen antikk forretning og de er helt av samme kaliber. Totalt oppslukt av de gamle ting - her går det ære og stolthet i å drive ordentlige antikvitetsbutikker. Mitt spm blir - hvem kan faget når disse er borte ?
Oppusset stol fra Ely. Trykket er på striesekk.

I helgen er det marked og det kryr av boder og folk som selger alt mulig, denne gaten er definitivt noe for alle og enhver , og har ett rikt utvalg av antikke butikker blandet med spesial forretninger, kjedebutikker, håndverkere og design.  Den er nesten fri for "jalla" , når man ser mengden av varer og flotte butikker forsvinner de få som finnes fort i mengden. Disse skoene kunne jeg ikke motstå ( hmmm sto ikke på listen.....)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar