tirsdag 7. februar 2012

Fashion Stockholm !

Det var med store forventninger jeg dro til Stockholm og byens fashion week  - for en gang skyld  droppet jeg Danmark. Det ble en stooor skuffelse. Men Sødermalms vintage butikker og svenskenes gode service reddet hele turen :)


Kort sagt: Fashion week er oppdelt ulike arrangement og jeg skulle nok ha vært der senere i uken når sko, veske , accessories og de små bedrifter starter i Bommullsbørsen ( har ikke gjort leksene mine ordentlig her....) De store og kjente merker i Modecenteret er for meg helt uten interesse. Vi vil ha nye spennende designere og merker du ikke finner i alle butikker. Så da stoler vi på London om tre uker :)
(forts. under bilde)

Sivletto er den tøffeste vintage / livsstilsbutikken jeg noen gang har vært i. Et lite "usynlig skilt", en slitt dør , verdens smaleste vindeltrapp ned i kjelleren og det åpenbarer seg en egen verden ! Store flotte lokaler - helt 100 % retro. FRYD for øye og sinn ! Damen som sier blidt hei går i strikkegenser med rundfelling, gammeldagse fletter, briller, knallrøde lepper og ser ut som hun er klippet uta av Hjemmet i 1950. Fyren vedsiden av er totalt Rockabilly med brylsleik. Her er det juke box, flipper maskin, røde skinnkrakker og gamle skilt over alt. Detter er livvsstil og vanvittig moro å se. Har du med deg mannen din kan han bli klippet og barbert i Barber shop i lokalet.
 


Utover denne oppturen var vi på et utal små og store vintage, retrodesignbutikker og secondhand. Jeg nevner  Kellermanvintage, Lisa Larson, Beyond Retro, Daisydapper  - ikke alt like innholdsrike men absolut besøket verdt alle sammen . Den litt småfrekke undertøys butikken Devils delight sto på lista , men var dessverre lukket. Ellers har Sødermalm alt hva du måtte ønske av annen shopping.  Det ble med 4 kjoler og en masse inspirasjon hjem ! Så turen var ikke helt bortkastet :)

Bildekommentar: Øverst Undertøy fra Devils delight,
bilde fra Sivletto (rettferdigjør ikke , men gir et lite inntrykk:)), kjole - blir å få i Doktorgården i april og en kul bagasje tag til din koffert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar